fredag 4 januari 2013

Jag brukar vara okej med att börja skolan igen efter lov. Men denna gången känner jag tvärtom, faktiskt. Eller, jag kanske överdriver, vet inte. Vissa saker saknar jag, faktisk. Men en del grejer klarar jag mig gärna utan... Tex:
•Mindre plugg, tack. Eller, inget plugg alls! Gör allt i sista minuten hela tiden, vilket går ut över min sömn... Diggar inte läxor.
•Hade känts bra med en större matsal i skolan... Får panik, så trångt är det ibland. Klarar knappt av att sitta där...
•Att gå upp tidigt är ju inte riktigt min grej... Fine, börjar nio varje dag (nästan) och det kan man ju inte klaga på. Men har ju vant mig vid att det är så det är, så tycker ändå att det är tidigt.
•Den branta backjäveln upp till skolan. Jobbig att komma upp för när det är halt. Hatar det.

Men skolan är oftast kul. Läser ju musik, trots allt! Och man är aldrig sysslolös. Kanske är helt okej med skola, trots allt...