söndag 13 januari 2013

Det här med träning. Jag hör orden "träna" och "gymma" hela tiden. Jag måste dock säga att jag är imponerad på människor som orkar hålla ett träningsschema varje vecka! Jag försökte gymma i våras, men jag tyckte verkligen att det var astråkigt... Finns andra träningssätt också, såklart, men gillar inte träning i helhet... Hade gärna joggat och sprungit lite för att få bättre kondition och sådant, men har sådana jäkla problem med astma, så orkar aldrig ta tag i det, liksom, för jag vet att det bara kommer att bli jobbigt... Men ja, det stämmer. Jag borde röra mer på mig, speciellt med tanke på hur mycket jag äter. Jag ska. Jag borde. För min egen skull.

Men jag tycker ändå att många har gått för långt. De tränar tusen gånger i veckan (är det ens bra?) och tänker heeeeeeela tiden på vad dom äter. Om man nu ska träna så mycket så borde man väl äta, eller? Och borde man inte kunna unna sig ibland? Att ta några chips gör dig nog inte tjock... Att äta en liten chokladkaka någon gång i veckan kan väl inte vara så himla farligt? Och vissa äter KNAPPT ALLS!?

Jag äter ibland nutellamackor och liknande till frukost. Inte alltid, men ibland. Okej, så det är inte direkt nyttigt, men vissa har på allvar blivit chockade när jag har berättat det. Tänk då på italienarna och fransmännen som äter sådant till frukost varje dag...

Nej, men ärligt. Träning ÄR bra. Att inte äta onyttigt hela tiden är också bra. Men att ett liv endast ska handla om detta tycker jag, personligen, verkar vara riktigt tråkigt. Att jämt behöva tänka på vad man äter och att träna sex gånger i veckan... Asbra, men det går till överdrift i många fall, när allas tjat om hur jag ska äta etc går ut över mig och, ah, känner att man är lite över gränsen där...

En annan sak jag inte förstår är hälsofreaks som super ihjäl sig varje helg. Där var man plötsligt inte så hälsosam längre, va...?

Tänkte KANSKE (om jag HINNER, handlar bara om det idag, faktiskt) ta mig en joggingtur. För jag vet att det är bra för mig. Har ätit sallad tusen gånger denna veckan, är ju rätt gott också. Men snart tänker jag unna mig själv med något gott. Kanske något av följande? (Ska läska ihjäl dig nu):