fredag 4 januari 2013

Jag är 17 år och mörkrädd. Eller, egentligen är jag inte det, har gått och blivit det tack vare en skräckfilm som har gjort mig halvt galen, typ... Men ja. Jag hatar mörker numera. Jag ser inte om det händer något och jag har mindre kontroll.
Fick en nattlampa (för bebisar...) i julklapp. Ganska bra grej, faktiskt. Haha. Är nog dags att börja använda den! Frågan är hur jag ska komma över min rädsla för mörker...

Var hemma hos Melina idag en stund med Elin. Mysigt som vanligt. Drogat popcorn och pratat om allt möjligt. Jag har tänkt på en sak: när man blir äldre så blir det mer snack och mindre aktivitet, liksom. Man pratar mest med sina kompisar när man blir äldre. Man pratar samtidigt som man äter och sådant. Man leker ju aldrig längre, typ. Och det kan låta tragiskt, men det är ju så det är. Vi växer upp. Vi blir mer och mer som vuxna människor. Känns lite tragiskt... Men samtidigt rätt gött. Fyller arton i april. Ska bli sjukt roligt! Ser fram emot detta året!

Idag slog det mig att det inte är jättelångt kvar tills jag och tre av mina bästa kompisar åker till London. Ska resa med mamma och pappa två dagar efter att vi kommer hem, vilket också ska bli helt underbart. Men i London ska vi se The Script! Så himla kul! Ser verkligen fram emot det, blir helt lycklig av tanken.

Nu är klockan två och idag ska jag somna tidigare än vanligt. Bäst att försöka redan nu... Gonatt!