onsdag 29 augusti 2012

Toppar och dalar

Okej, så livet är inte i topp just nu. Men det måste det inte alltid vara - så varför stänga detta inom sig?

Klockan är tolv. Blev uppe väldigt sent eftersom att min hund fick ännu ett epilepsianfall. Han har redan fått ett denna veckan.
Vissa tycker att det låter väldigt roligt med hundar som får epilepsi. Tro mig, det är inte alls kul. Tänk er att din bästa vän ligger och gråter, skakar och ser rädd ut. Man kan ju inte kontrollera sin kropp.
En stund efter anfallet så svimmade han - men jag lyckades ta emot honom. Nu är han orolig och ledsen. Hatar att behöva se min bästa vän må dåligt.

Det finns lite mer saker som tynger ner mig just nu, men det finns även saker som lyfter upp mig! Först solade jag ute i det varma och sköna vädret med Eliot. Sedan åkte jag och åt bullar, popcorn och mackor med nutella på med Elin och Melina på grönt gräs i solen. Sedan åkte jag och Elin vidare hem till Oliver, som tog med oss, plus Markus och Ludde, ut på en liten båttur för att bada. Jag och Elin, som kom från stan, hade inga badkläder. Men tycker att vi hade det rätt så gött ändå! Man kunde verkligen inte tro att det var slutet av augusti idag!

Så dagen fick mig att må bra. Väldigt bra.

Kommer en liten bildbomb nu. Laddar dock upp från mobilen och då kan ordningen bli lite hursomhelst, hoppas du förstår!