måndag 6 augusti 2012

Till Lisa och Sarah

Två av mina närmsta vänner ska flytta. Och med flytta så menar jag inte till en annan stad i Sverige eller så - utan ett helt annat land. Och inte nog med det, en helt annan världsdel också. Båda två. Både Lisa och Sarah.

Lisa drar sig mot norra USA. Säkert åtta timmar med flyg. Hon ska gå på High School i ett år och bo hos en familj. Ett år kanske inte låter så långt egentligen, men tänk vad mycket som hinner hända på ett år egentligen...!
Lisa bor en tennisbana och ett hus bort. Tar två minuter att gå hem till henne härifrån. Även om vi inte har hunnit ses lika ofta som innan, pga helt olika skolor, aktiviteter och vänner, med mera, så har vi verkligen försökt få ihop det och jag tycker att vi har lyckats! Bara att veta att hon är 70 meter bort när man ska sova känns som en trygghet. Lisa är trygghet för mig. Kan bero på att vi varit bästisar i nästan elva år...!

Så att du ska åka, Lisa, det tar jag verkligen inte så lätt. Vet dock att du kommer ha det hur kul som helst och det lär bli en upplevelse för dig! Men ska jag tänka lite egotrippat så får jag ont i magen ibland när jag tänker på detta... Nu drar Bill iväg och Bull blir ensam ett litet tag. Men jag tänker stanna här i Göteborg och vänta på din återkomst! Svenska flaggan och svenskt godis ska vänta, tillsammans med mig, på flygplatsen när du kommer tillbaka!



Sarah! Eller Sareh, som jag kallar henne. En tjej som tog ett kliv in i mitt liv i högstadiet. En av de finaste vänner man kan ha. Hon är underbart rolig att vara med, samtidigt som man kan vara seriös och snacka om allt med henne. En äkta vän, det vill säga. En äkta vän som alltid har gillat mig för den jag är. Blir så glad över att hon vill ha mig i sitt liv! Hon gör mig så glad!

Först skulle hon flytta till Kina, men det blev inte av. Då fick hon för sig att flytta till Afrika i ett år istället...! Kom som en chock, men ändå inte. Här har vi en äventyrlig tjej som antagligen kommer att älska detta. Men ännu en gång så tänker jag vara lite egotrippad och säga att det kommer att bli jobbigt när denna tjejen åker. Sarah, du betyder otroligt mycket för mig och du vet verkligen hur jag fungerar, och det är så skönt. Kommer att bli ett jobbigt år utan dig. Hoppas du kan använda Skype där nere, annars dör jag nog. Ha det underbart! Låt inga lejon äta upp dig!



Nu torkar jag min tår som rinner här och ler för er skull. Fatta vad kul ni kommer ha det! Jag kommer att vänta på er! Älskar er!!!!!!