fredag 24 augusti 2012

Ja, då blir det inget mer Lisa på ett tag. Inget mer Sarah på ett tag. Och ännu en gång, inget mer Lif på ett tag.

Läser Sarahs blogg och så fort Lisa börjar uppdatera sin så ska jag läsa den också, läser mina kompisars andra kompisars bloggar, etc etc... Och alla verkar ha det kul på sina utbytesår, eller vad man ska kalla det för.

Det är faktiskt väldigt många som har frågat mig varför jag inte har åkt iväg. T.o.m mamma är förvånad över att jag är hemma nu. Älskar ju verkligen USA något så fruktansvärt mycket, det gör jag verkligen! Är jag väl inte ensam om men det har jag faktiskt länge gjort. Var lite inne på att åka för två, tre år sedan, men nu är jag inte det längre. När jag väl ville åka så var det som att jag ville "smita" från Sverige. Och det är inte den anledningen man ska ha för att åka iväg i ett år. Man ska vilja åka iväg för att få uppleva något kul och få härliga minnen! Det är därför mina kompisar åkte! Men jag är helt enkelt inte redo för det. Har det riktigt bra här hemma nu. Jag ställer mig in på att förhoppningsvis komma utomlands lite efter gymnasiet istället, när jag är redo. Först har jag en student att ta!