onsdag 4 april 2012

Hej. Jag är inte perfekt.

Okej, så det är en sak att vara nöjd med sig själv. Det finns alltid saker som man ogillar med sig själv, både utseendemässigt och när man tänker på sättet man är som person på. Men det finns även mycket gott också! Det måste finnas något som vi gillar med oss själva? Så fine, jag suger på matte, matlagning, tänka mig för innan jag säger saker, spara pengar, låta bli att bli irriterad för småsaker... Och jag har stora fossingar, näsan känns lite skev... Men jag är pratglad och trevlig, stöttar gärna människor och jag gillar mina ögon!

Orka trycka ned sig själv?! Men bara för att man ska se sig själv som en bra människa så betyder det inte att man ska bli perfekt... Man måste inte ha bäst betyg hela tiden. Man måste inte vara fri från finnar. Alla säger dumma saker ibland utan att tänka sig för. Man måste inte ha tusen vänner på facebook - och dessutom ha tjugotusensjuhundra likes på sin jäkla profilbild. Man måste inte festa och vara social varje helg. Nej, man ska vara nöjd och anpassa sig mer efter sig själv. Du är inte ful och dålig! Men inte perfekt heller - men vem är det?!


Kolla in mina gamla barndomsidoler på bilden här nedan, jag tycker varken att dom ser ut att vara eller verkar vara särskilt perfekta, men jag diggar dom ändå!