tisdag 24 december 2013

Oj, vilken bra julafton det blev! Hade det riktigt härligt med släkten. God mat och underbara julklappar, dessutom. Ligger i mina nya silkeslakan som jag önskat mig och glor lyckligt på resten av julklapparna. 

Men ligger också här och tänker. Och tankarna ska ut. Så nu kommer dom:
Vi måste tro mer på varandra. Vi måste stötta varandra så gott som vi bara kan. Äkta vänner och nära och kära tror på varandra. Med mycket vilja så kan vi åstadkomma extremt mycket. Det finns många bevis på människor på denna planet som har lyckats förändra världen. Alla kan, i princip. Chanserna kanske inte är så stora alltid, men med kraft och vilja så kan ju chanserna bara öka. Så tro på varandra och stötta, för det krävs också för att man ska nå sina mål i livet. Se inte ned på varandra, utan hjälp varandra upp. Vad det än gäller. Stora eller små saker. Och vad det än är för sorts mål i livet. Tänk inte jämt på vad det är som är "vettigt" eller "rimligt". Allt som sker här i världen är inte alltid helt vettigt och rimligt. Ibland överraskar vi oss själva! Så tro på dig själv och försök att bli omringad av människor som faktiskt tror på dig! Människan kan klara det mesta.

Så, det var lite peppande från mig. Nu ska jag sova! Lite bilder från idag: