fredag 24 maj 2013

FREDAG, WOHO! SÅ HIMLA KUL HAR VI!

...Eller, inte jag... Jag har alltid haft en personlig regel: Efter fredagens sista lektion så får jag inte plugga mer innan söndagen. Alltså - fredagskvällen ska vara pluggfri och hela lördagen ska vara pluggfri. Punkt.
Men idag bröt jag detta. Mina lärare verkar gilla att skjuta upp allt tills in i det sista. Det var likadant förra året och därför har jag stora problem med maj. Så ikväll har jag pluggat NO i ungefär sex timmar, utan överdrift. Jag trodde inte att jag hade det i mig och jag är faktiskt imponerad över mig själv. Med tanke på min gamla stränga regel så är jag också imponerad över att jag inte har ett släng av ångest just nu, haha...

Imorgon är det lördag och vad jag har hört så ska vädret tydligen bli fint. (Jag ber om ursäkt för mitt tjatande om vädret hela tiden...) Jag ska till stan, bland annat för att köpa studentpresenter. Efter det ska jag hänga med Sosso under kvällen! Var längesedan vi hängde ordentligt så det ska bli härligt.

Och på söndag är det min första dag på jobbet! Spännande! Även lite läskigt, men mest spännande. Tror inte att jag kommer sköta den första dagen särskilt bra, men i sådana här fall så är jag oftast ganska lättlärd, vilket är skönt... Om jag får säga det själv...

Idag gick halva min värld under. Mitt favoritprogram, "Hollywood Heights", tog slut och nu finns det inga fler avsnitt. Där var den tiden över. Trodde inte att dagens avsnitt skulle vara det sista, men det var det... Blir nästan lite patetiskt tårögd av tanken... Får trösta mig själv med ett avsnitt "New Girl" innan läggdags, helt enkelt. Det programmet är ju också riktigt bra och utan det som tröst hade jag nog vart halvdöd nu. Älskar att se på tv? Snabbt svar: Ja.