söndag 28 april 2013

Min coola brorsa har blivit vegetarian. Vi hade ett snack igår om hur dåligt behandlade djur blir. Jag visste om att grisar i USA har stora tunga "formar" runt sina kroppar så man ska se när dom är feta nog för att slaktas. Jag visste att fjädrarna i Åhléns, Sovas och Jysks produkter rycks av höns utan bedövning. Jag visste om att hemlösa hundar i fattigare länder blir behandlade som skräp. Jag visste om en del, faktiskt. Men nu vet jag även om att KFC är rent ut sagt bullshit. Deras kycklingar har inget bra liv. Fine om vi dödar djur och äter dom, det hör trots allt till vår natur. Men idag har vi tekniken och gud vet allt för att åtminstone göra det så bekvämt som möjligt. Bedövning, bland annat. Vi vet hur vi ska behandla varelser med respekt.
Men KFC's kycklingar. Dom kastas i väggen, dom får färgspray i ansiktet (?), deras näbbar rycker man gärna av... RYCKER AV DERAS NÄBBAR. Jag blir så förbannad. Jag blir så sur så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Varför är det ens nödvändigt att göra så? Får jag fråga hur jävla blåst man är om man ser plågeri som nöje? Är man nu så jäkla lättroad så kan man väl sitta och stirra på en geting eller något istället.
Att sådana här människor ens får jobba kvar...? Det är min stora fråga.

Nästa gång du hoppar in på KFC, tänk dig för noga då, är du snäll. Fråga dig själv om du vill donera pengar till ett sådant här sjukt företag. Tack tack!