söndag 4 mars 2012

FASTÄN MAN HÖRT DETTA SEDAN MAN VAR SJU ÅR GAMMAL - SÅ ÄR DET SANT!

Skriver alldeles för lite om självförtroende och andra viktiga grejer. Vissa tycker att det är klyschigt, andra tycker det är boring. Men jag tycker att det är viktigt! För vi tonåringar har ju, helt ärligt, brist på självförtroende...? Ska göra en liten lista här, så kan man se hur mycket som faktiskt stämmer in:
*Att man ska se det dåliga med sig själv mycket mer än vad man ska se det goa
*Att man är rädd över att inte passa in
*Många tjejer kan inte gå ut utan smink
*"Nej, han/hon tycker säkert inte om mig..."
*Hmm, alla har den där jackan... Jag borde ha den

Hahah, mycket av detta har stämt in/stämmer in på mig. Mycket känner jag igen från den tidiga tonåren, men mycket av skiten sitter kvar i oss. Jag har jättesvårt för att gå ut osminkad, tyvärr.
Vi har lärt oss att ta hand om oss själva mycket bättre, våra kroppar har vuxit till sig, vi är mogna nog för att göra mer saker etc etc - men självförtroendet verkar förbättras ganska långsamt hos många av oss...!

Så... Vi alla får skit ibland! Vissa har fått mer än andra, men vi alla fattar grejen med att känna sig smutskastad - right? Ja, det är ju ganska jobbigt när det blir så... Men alla både smutskastar och blir smutskastade på. Ganska onödigt, egentligen, eftersom alla har brister... Men ey, tänk på alla bra saker?! Alla goa saker? I detta sjuka samhället så ska man vara perfekt på alla sätt hela tiden, och så fort någon har en liten brist så ska man snacka skit om personen... Det är faktiskt så det är. Men beröm varandra! Inse hur schysst eller rolig personen faktiskt kan vara! Är inte människan där borta rätt cool? För helt ärligt, jag är trött på detta. Både att uppleva det själv och att märka det hos andra. Du är unik och bara du vill så kan du bli omtyckt för den du är, inte den jäkla människa som du försöker vara. Det är så sant! FASTÄN MAN HÖRT DETTA SEDAN MAN VAR SJU ÅR GAMMAL - SÅ ÄR DET SANT!

live, love, laugh

Jag diggar mig själv. Jag har mina brister. Jag tänker mig inte alltid för innan jag säger saker, min kondis är sämst, jag är lat, lättirriterad, går runt och tänker och oroar mig över världens minsta saker... Men jag är nöjd med mig själv och jag är utåtriktad och glad, älskar att få människor o skratta, älskar att göra musik och jag äger på att ta ut flisor! Ja! (Så har du fått en jobbig flisa, kom hem till mig så fixar jag det sörrö..!)

Okej, nu kanske jag har byggt upp självförtroende nog att klara av den jäkla uppsatsen som ska vara klar imon...! NU KÖR VI