måndag 26 december 2011

Lollo, 13 år

Okej, så när jag var 13 år gammal så var jag inte alls som jag är idag, några exempel:
•Jag skulle byta skola inför högstadiet och var så nervös och rädd och fjantig så att det kändes som att det sket sig första året. Kände för att börja om, så bytte dock klass efter det.
•Jag klädde mig nästan bara i färgglada kläder! Idag ska det helst vara lite mer diskreta färger, om man jämför med innan...
•Jag var kär i Nick Jonas och lyssnade bara på Jonas Brothers - från tidig 12-årsålder till tidig 14-årsålder.
•Jag började sminka mig! Syntes dock knappt det första året...
•Jag fick åka till ett ställe som jag länge hade velat besöka - New York!
•Jag började inse att converse var något fint, så jag bestämde mig för att börja köpa fler!
•Jag var deppig som tusan och tyckte synd om mig själv ganska ofta, början av tonåren är inte lätt...
•Jag trodde att jag var bäst på gitarr i hela världen, ändå så använde jag mig av fusk-g etc...
•Jag ville bli bästis med Miley Cyrus.
•Mina "känslor" för Jake T Austin tog slut (jag insåg att man bara kunde vara kär i en person åt gången, så det fick bli Nick).
•Jag var klumpigast i världen och trillade verkligen hela tiden! I skolkorridoren, i klassrummet... Överallt.
•Jag började få finnar. Mitt liv var över.
•Jag fick en ny mobil, en hallonröd Sony E. Den fungerade i ett halvår, pappa övertalade mig sedan till att gå över till iPhone. Kände mig efter det coolast i världen. Gör jag inte längre.
•Hormoner och skit tog över min kropp så håret gick från spikrakt till lockigt. Idag är det mer som fula vågor...
•Jag blev av med min tandställning som jag hade haft runt huvudet i tolv timmar per dygn. Tänderna hade knappt flyttat på sig. Mitt liv var ett skämt.
•Jag upptäckte "Halloween"-filmerna och blev psykiskt besatt. Kunde inte sova ordentligt efter det på säkert ett halvår. Nu ser jag aldrig dom filmerna.
•Nyår var fruktansvärt tråkigt då jag var tretton, minns jag... Satt hemma och gjorde ingenting. Gick dock ut på altanen vid tolvslaget - ensam - men det var så halt så jag trillade och slog mig. Aj.

Jag vågar inte skriva ned mer, känner verkligen hur mitt liv låter som tv-serien "Awkward". Mitt liv var lite som hennes när jag var tretton... Ganska kul, nu i efterhand.


Bilden: Suddig och så, jag vet. Men jag var så desperat efter någon som iaf kunde likna Nick J, så gick runt med en slips som det stod "Single" på. Jo...