söndag 1 januari 2012

Nu kör vi!

Nu är det äntligen år 2012. Ett nytt år med nya möjligheter, nya tag och nya chanser. Och vilket kul år det kommer att bli! Men vet ni vad? Det blir vad man gör det till! Så jag har bestämt mig för att vara en glad och positiv människa - då blir allt som bäst! När jag missar spårvagnen så ska jag inte deppa ihop totalt, utan tänka på hur bra det är att det kommer en till om bara en liten stund. Det var ett exempel. Brukar nämligen tycka att livet är sämst när jag missar spårvagnen... Men nu ska jag inte tänka så! Bort med de onödigt negativa tankarna, fram med de goda!

Jag har en del nyårslöften också:
•BÖRJA TRÄNA NU, LOLLO... (Okej, så jag har sagt i typ tusen år att jag borde börja träna. Men nu har jag gym i skolbyggnaden, jag och kompisarna har bestämt oss för att köpa kortet den första skoldagen, så jag närmar mig...)
•LOLLO, PLUGGA MER... (Jag kan väl inte påstå att jag är så bra på att plugga. Speciellt inte inför prov. Det måste jag ändra på! Jag vill ju studera vidare efter gymnasiet, tack...)
•TA HAND OM MÄNNISKORNA RUNT OMKRING DIG! (Nu får jag mig själv som att låta som en elak person som aldrig tänker på mina medmänniskor. Jag tänker faktiskt på människorna runt omkring mig, men jag ska börja göra det ÄNNU mer! Mår omgivningen bra, så mår jag bra. Bäst om alla mår bra! Fast, det är klart, det är okej att vara deppig... Men ta ändå hand om dina nära och kära!)

GOTT NYTT ÅR DÅRA. SÅ.