måndag 2 juli 2012

Facebooks mörkare sida

Jag har kommit fram till en sak. Inte nyligen direkt, men vill bara ta upp det lite snabbt - Facebook. Vi är så beroende av facebook. Jag är galet beroende, kollar fb säkert tio gånger per dag. Minst. Ser hemskt ut när man ser siffran. 10. Minst tio gånger per dag.

Men när man sitter i ett hörn i soffan, ful och trött. Man kanske har en chokladkaka i handen för att dessutom känna sig lite tjock.
Och så kollar man facebook. Du ser vänner plus en massa andra människor du känner igen som taggas i bilder och incheckningar på alla möjliga, härliga ställen. Alla på facebook verkar leva livet hela tiden. Det är BARA du som sitter där i soffan, ensam, och tjockar dig. Alla andra har ett underbart liv. Dom sitter aldrig ensam i en soffa. Dom pluggar aldrig. Dom är aldrig hemma en lördagkväll. Allas liv ska äga.

Fast det låter väl lite väl bra för att vara sant..? Att du ska vara the only one som inte har ett perfekt liv 24/7. Har du kanske tänkt på att människorna oftast använder sig av facebook just när livet är som bäst? Även jag gör så! Jag lägger upp bilder när jag gör roliga saker ibland, inte direkt när jag sitter ensam i tv-soffan. Tror att dom flesta använder samma tänk egentligen..!

Så känn dig inte som den tråkigaste människan i Sverige. Det är du antagligen inte. Kan kännas som det ibland, men nej. Jag älskar att sitta i tv-soffan med en chokladkaka i handen. Jag måste inte ha världens bästa liv varenda dag. (Även om man måste ha sådana dagar ibland också - kom ihåg det!)


Nu, en bild på hur beroende jag har blivit av att smsa. Det har börjar gå för långt...